2-حصرية الموضوع مش ( إعادة صياغة، مش Spinner، مش تجميع كوبي بيست و تعديل ، مش ترجمة )
حصرية الموضوع إن جوجل يفرح بيك كدا لما يلاقي كلام ف موقعك متكتبش ف اي موقع تاني
:D طيب مانت مش هتخترع جديد برضو ، لكن هتكتب بأسلوب محدش كتب بيه قبل كدا ، هتختار مرادفات محدش اختارها مع التركيز ع الكلمة الاساسية، دا مسموش اعادة صياغة، لإنك هتعمل كدا من اكتر من موقع بكذا لغة فـ دا اسمو بحث و كتابة بإسلوبك، هتقرا الجمله و تكتبها انت من دماغك. و تضيف عليها لمستك كمان و ابداعك، معندكش القدرة تعمل كدا " رغم إن محدش هيعمل مواضيع لموقعك احسن منك " تقدر تتفق مع حد تعبئه محتوي يعملك كدا ، وتراجع وراه كل الشغل برضو.
3- إستخدام منقول مع حصري ، زمان كان حلو و بيعدي ، دلوقت بيقلل من الاثورتي بتاع موقعك ، و بالتالى بيضعف ترتيبه ف الـ SERP.
4- ليه المحتوي هو الأهم و ليه بيقولو Content Is King ؟ ما الناس كلها شغاله حصري و بتزيد زي الفل
:D
محتوي كويس و مظبوط و بيشد الزائر عامل زي المنتج اللى بيعجبك من اول ما تشوفو ، ف بتقول لصحابك عليه "المنتج الحلو بيسوَّق نفسه بنفسه " و المحتوي الحلو برضو بيسوّق نفسة بنفسة ، هتلاقي تفاعل عليه من السوشيال ميديا Fb/Twitter/Google+، و هتلاقي بعض المواقع بتاخد منك صورة من المقاله مثلا وتذكرك كـ مصدر. ودا هيكون بنسبة كبيرة ف المحتوي الاجنبي.
هيساعدك إنك تحصل علي باك لينك من غير ما تقوم ببناء باك لينك وتتعب نفسك
أقوي باك لينك لموقعك هو اللى بيتم طبيعي بالشكل دا. زي ذكرك كـ مصدر ، أو استخدام صور من موقعك.
2-حصرية الموضوع مش ( إعادة صياغة، مش Spinner، مش تجميع كوبي بيست و تعديل ، مش ترجمة )
حصرية الموضوع إن جوجل يفرح بيك كدا لما يلاقي كلام ف موقعك متكتبش ف اي موقع تاني
:D طيب مانت مش هتخترع جديد برضو ، لكن هتكتب بأسلوب محدش كتب بيه قبل كدا ، هتختار مرادفات محدش اختارها مع التركيز ع الكلمة الاساسية، دا مسموش اعادة صياغة، لإنك هتعمل كدا من اكتر من موقع بكذا لغة فـ دا اسمو بحث و كتابة بإسلوبك، هتقرا الجمله و تكتبها انت من دماغك. و تضيف عليها لمستك كمان و ابداعك، معندكش القدرة تعمل كدا " رغم إن محدش هيعمل مواضيع لموقعك احسن منك " تقدر تتفق مع حد تعبئه محتوي يعملك كدا ، وتراجع وراه كل الشغل برضو.
3- إستخدام منقول مع حصري ، زمان كان حلو و بيعدي ، دلوقت بيقلل من الاثورتي بتاع موقعك ، و بالتالى بيضعف ترتيبه ف الـ SERP.
4- ليه المحتوي هو الأهم و ليه بيقولو Content Is King ؟ ما الناس كلها شغاله حصري و بتزيد زي الفل
:D
محتوي كويس و مظبوط و بيشد الزائر عامل زي المنتج اللى بيعجبك من اول ما تشوفو ، ف بتقول لصحابك عليه "المنتج الحلو بيسوَّق نفسه بنفسه " و المحتوي الحلو برضو بيسوّق نفسة بنفسة ، هتلاقي تفاعل عليه من السوشيال ميديا Fb/Twitter/Google+، و هتلاقي بعض المواقع بتاخد منك صورة من المقاله مثلا وتذكرك كـ مصدر. ودا هيكون بنسبة كبيرة ف المحتوي الاجنبي.
هيساعدك إنك تحصل علي باك لينك من غير ما تقوم ببناء باك لينك وتتعب نفسك
أقوي باك لينك لموقعك هو اللى بيتم طبيعي بالشكل دا. زي ذكرك كـ مصدر ، أو استخدام صور من موقعك.
0 تعليق